HET TEAM

DE MENSEN ACHTER FIDES STUDIEBEGELEIDING
Het team van Fides is zeer kundig en enthousiast, dat echt voor onze leerlingen gaat! Bij Fides werkt een verscheidenheid aan mensen die met hun expertise en ervaring een eigen bijdrage leveren aan de begeleiding van onze leerlingen. Ons team bestaat onder andere uit remedial teachers, (ontwikkelings) psychologen, studiecoaches en vakgerichte begeleiders (exacte vakken, economie, Engels, biologie, etc.) Ben je benieuwd naar wie er bij Fides werken of wat anderen over Fides zeggen?
  • Jaap Koelewijn Eigenaar

    “Mogen werken tussen die enorme diversiteit aan mensen, zowel leerlingen als begeleiders, maakt dat ik elke dag met een grote glimlach naar Fides ga. Elk kind is hier uniek en wordt door succeservaringen in zijn kracht gezet, een inspirerende werkplek!”

  • Willemijn van Woerkum Eigenaar, ontwikkelingspsycholoog, studiebegeleider

    “Samen leren, samen groeien; de leerling in zijn kracht en op weg naar zelfstandig leren. Specialist zijn en ons blijven ontwikkelen op het gebied van LEREN, en voorál de vertaalslag kunnen maken naar de begeleiding van onze leerlingen.”

  • Sanne Bakx Studiecoach en studiebegeleider, klinisch psycholoog (basis)

    “Leerlingen helpen met zijn of haar eigen route naar een plezierige en succesvolle schooltijd.”

  • Nardy Grevers Manager, Orthopedagoog

    “Elke leerling is uniek en elke leerling heeft zijn eigen kwaliteiten. Ik vind het een uitdaging om leerlingen hiervan bewust te maken en hen te helpen ontdekken waar hun krachten liggen. Het is mooi om het zelfvertrouwen van leerlingen te zien groeien; vertrouwen van ons (begeleiders) is belangrijk, maar vertrouwen in jezelf neem je overal mee naartoe!”

  • Kris Tichelaar Studiebegeleider, Master klinische psychologie, student PABO

    “De ontwikkeling van een persoon wordt in verschillende fases op verschillende manieren beïnvloed, en iedereen is anders in zijn of haar behoeftes. Wat ik mooi vind aan Fides is dat er een veilige omgeving wordt gecreëerd waar de kinderen kunnen werken aan hun eigen ontwikkeling. Er worden vaardigheden aangeleerd (het ‘leren leren’) die niet alleen toepasbaar zijn op studeren zelf, maar op verschillende aspecten van het dagelijkse leven. Er kan gedacht worden aan bijvoorbeeld het leren inplannen van dagtaken, een probleem opdelen in kleine stukjes om het overzicht te bewaren, of samenwerken en goed communiceren naar anderen om zo naar een doel toe te werken. Deze combinatie van het aanleren van vaardigheden en het kunnen werken in een constructieve leeromgeving is wat Fides zo speciaal maakt”

  • Suzanne van Meeuwen Studiecoach en studiebegeleider, basis kind en jeugdpsycholoog

    “Het mooie aan Fides vind ik de aandacht voor het individu. De processen achter het leren zoals aandacht voor motivatie, het aanleren van leertechnieken en het bevorderen van zelfvertrouwen, krijgen juist een centrale plek. Zo is het fijn om te weten dat leerlingen hun leven lang iets kunnen hebben aan hun tijd bij Fides.”

  • Erik Methorst Begeleider exacte vakken, eerstegraads docent natuurkunde

    “Een probleem opdelen in kleinere stukjes, gestructureerd werken, overzicht houden, ergens naar toewerken…. studiebegeleiding en exacte vakken hebben erg veel raakvlakken. Naast de inhoudelijke kant, die ik met enthousiasme overbreng, vind ik het erg belangrijk dat ik leerlingen met eerder genoemde vlakken kan helpen. Het geeft me voldoening als leerlingen weer een stuk zelfverzekerder Fides uitlopen.”

  • Barbra Wouda Studiebegeleider, trainer Studiekeuzetraject en docent Engels

    “Mijn passie? Elke dag weer het beste uit elke leerling te halen!”

  • Koen Donkers Begeleider exacte vakken, Master natuurwetenschap en innovatiemanagement

    “Door mijn kennis van exacte vakken zie ik snel waar de ontwikkelpunten liggen. Mijn doel is om door middel van kundige en enthousiaste begeleiding de leerlingen te inspireren voor de exacte vakken en daarmee het maximale uit een leerling te halen.”

  • Bibi von Meyenfeldt Studiebegeleider en Beeld en Brein coach, master Bouwkunde/Sociologie

    “Verschillende leerlingen hebben allen een eigen aanpak. Ik vind het een mooi proces om samen te ontdekken wat deze ‘eigen-wijsheid’ is en hoe de leerling die kan inzetten. Bij Fides krijgen leerlingen de kans zichzelf op deze manier te ontwikkelen en daar draag ik graag een steentje aan bij. Als gecertificeerd Beeld en Brein coach begeleid ik leerlingen die voornamelijk in beelden denken, waardoor zij minder goed aansluiten op het taalgerichte onderwijs”

  • Carmen van Helvoort Studiebegeleider, orthopedagoog, gespeciaiseerd in leerproblemen

    “Fides biedt elke leerling de kans om zichzelf te ontplooien zoals hij of zij dat zelf prettig vindt. Als studiebegeleider is het elke keer weer een uitdaging om bij te dragen aan dit leerproces. Het mooiste hieraan is dat de leerlingen steeds meer geloven in eigen kunnen en met veel meer plezier en rust naar school en Fides gaan”

  • Merel Plat Studiebegeleider, onderzoeksmaster in Kinder- en Jeugdpsychologie

    “Leerlingen leren op verschillende manieren. Ik vind het leuk om samen op zoek te gaan naar wat het beste werkt en zo het leren effectiever maar zeker ook leuker te maken!”

  • Remy Reurling Studiebegeleider, Master human learning and performance

    “Motivatie is de sleutel tot een goed leerproces. Gemotiveerd zijn is het halve werk! Samen met de leerling uitzoeken hoe leuk leren eigenlijk kan zijn is daarom voor mij de uitdaging. Fides biedt aan leerlingen de ruimte en aandacht die ze nodig hebben om die motivatie te vinden en met zelfvertrouwen zich te richten op de grootste kwaliteit die wij mensen bezitten: kunnen leren!”

  • Chris de Jong Begeleider exacte vakken, Bachelor Natuurwetenschappen & Innovatiemanagement, Rechten

    “Ik vind het prachtig om een leerling net een beetje extra bij te brengen. Om samen tot de oplossing van de som te komen, maar ook net iets meer kunnen vertellen over het vak. Op deze manier wordt de leerling gewoon enthousiaster!”

  • Marjolein van der Krogt Studiebegeleider, Sociologie (MSc) en docente geschiedenis

    “Ik vind het leuk om te zien hoe leerlingen zich ontwikkelen. Hoe ze groeien als persoon, maar ook als ze door krijgen dat iets wat zij eerst heel moeilijk vonden toch kunnen begrijpen en toepassen. Dat is een mooi moment. Bij Fides kunnen leerlingen en begeleiders werken in een goede sfeer en een prettig leerklimaat. Door de persoonlijke aandacht voor de leerlingen kan gekeken worden wat bij die leerling werkt en wat niet. Daardoor kunnen we leerlingen begeleiden naar zelfstandig leren. Want de studievaardigheden die zij opdoen bij Fides, kunnen ze niet alleen toepassen op school, maar ook tijdens hun vervolgstudie.”

  • Koen Jansen Studiecoach, student Economie en recht

    “Het geeft een enorme kick wanneer mijn leerlingen iets echt gaan begrijpen. Als leerlingen daadwerkelijk begrijpen wat ze doen en niet simpelweg een trucje herhalen, werkt dat ontzettend motiverend!”

  • Maarten Rottier Studiebegeleider/bijlesdocent: Bachelor natuurkunde. Minor wiskunde

    “Mijn passie voor het helpen van leerlingen is voortgekomen uit mijn eigen ervaringen met inspirerende docenten. Te vaak worden de bèta-vakken als saai en (te) lastig ondervonden, terwijl dit onnodig is! Naast het helpen van leerlingen met de stof vind ik het fantastisch om ze wat van de diversiteit en schoonheid van de bètawetenschappen mee te geven. Ik geloof dat een enthousiastmakende aanpak de beste manier is om het resultaat te verbeteren”

  • Harald Pouwels (Digitale) Communicatie & Marketing, ICT'er, 3e jaars student DMC

    “Bij Fides is er altijd een fijne sfeer aanwezig, zowel bij de werknemers als bij de leerlingen. Het is echt de sfeer en de gezelligheid wat Fides zo ‘tof’ maakt. Tijdens de vroege werkuren is het vrij rustig en merk je vrij weinig van de echte ‘gevoel’ van Fides, maar als dan ‘s middags de leerlingen binnenstromen begin je gelijk al de sfeer te zien. Het is mooi om te zien hoeveel verschillende leerlingen er rondlopen bij Fides en dat deze allemaal stuk voor stuk worden geholpen. Deze sfeer zorgt er ook voor dat ik elke werkdag met plezier naar Fides ga.”

  • Maud Ancion Studiebegeleider, Slim Leren cursus, studiecoaching/bijles, afgestudeerd master kinder-jeugdpsycholoog

    ‘Samen tot inzichten komen, problemen op een creatieve manier oplossen, merken dat een leerling trots op zichzelf is… daar haal ik energie uit! Ik vind het enorm fijn als ik merk dat ‘een relatief klein stapje’, een ‘groot’ resultaat oplevert. Niet alleen op papier, maar ook wat betreft het zelfvertrouwen van een leerling. Bij Fides is dit allemaal mogelijk mede dankzij een fijne, veilige omgeving en een goede sfeer!’

  • Donna van Eekelen Studiebegeleider
  • Merel Jongebloed Studiebegeleider

    “Als begeleider sta ik naast de leerling. Samen gaan we op zoek naar wat voor hem of haar wel en niet werkt in het maken van huiswerk, een planning en het leren. Het is mooi om te zien dat het vaak de leerling zelf is die met dit antwoord komt. Door dit in kaart te brengen, worden er stappen gezet naar meer (zelf)kennis, zelfstandigheid en zelfvertrouwen.”

  • Werken bij Fides Staat je naam er niet tussen? Maar pas jij wel bij Fides en Fides bij jou? Bekijk de vacatures!

    Staat jouw naam hier nog niet tussen? Maar pas jij wel bij Fides en Fides bij jou? Kijk dan bij de vacatures of wij op zoek zijn naar jou!

  • Nina Chmielowice Studiebegeleider
Neem contact op

Stuur ons een bericht en wij reageren hier zo snel mogelijk op!

Niet leesbaar? Verander de tekst. captcha txt