Wilt u weten wat Fides voor uw kind kan betekenen? Maak gerust een afspraak!

Team

Fides heeft een zeer kundig en enthousiast team, dat echt voor onze leerlingen gaat!

Bij Fides werkt een verscheidenheid aan mensen die met hun expertise en ervaring een eigen bijdrage leveren aan de begeleiding van onze leerlingen. Ons team bestaat onder andere uit remedial teachers, (ontwikkelings) psychologen, studiecoaches en vakgerichte begeleiders (exacte vakken, economie, Engels, biologie, etc.) Ben je benieuwd naar wie er bij Fides werken of wat anderen over Fides zeggen? Bezoek dan onze LinkedIn pagina!linkedin_icon.png

 

Jaap Koelewijn

Eigenaar
"Mogen werken tussen die enorme diversiteit aan mensen, zowel leerlingen als begeleiders, maakt dat ik elke dag met een grote glimlach naar Fides ga. Elk kind is hier uniek en wordt door succeservaringen in zijn kracht gezet, een inspirerende werkplek!"
linkedin_icon.png

Willemijn van Woerkum

Mede-eigenaar Fides, ontwikkelingspsycholoog (basis) en studiebegeleider
"Samen leren, samen groeien; de leerling in zijn kracht en op weg naar zelfstandig leren. Specialist zijn en ons blijven ontwikkelen op het gebied van LEREN, en voorál de vertaalslag kunnen maken naar de begeleiding van onze leerlingen."
linkedin_icon.png

Hanneke van Woerkum

Oprichter van Fides Studiebegeleiding, remedial teacher - met pensioen!
"Het werken met leerlingen gaat nooit vervelen, elke leerling is uniek, qua kennis, qua inzet en qua houding. De diversiteit van leerlingen, maar ook die van de mensen die voor Fides werken, maakt dat ik elke dag weer met plezier Fides ga!"

Sanne Bakx

Studiecoach en studiebegeleider, klinisch psycholoog (basis),
"Leerlingen helpen met zijn of haar eigen route naar een plezierige en succesvolle schooltijd."

Kieran Hortulanus

Studiebegeleider en begeleider Economie en M&O, Econoom,
"Het leukste aan Fides vind ik: de potentie zien bij de leerling en vervolgens samen het maximale eruit halen."

Roos van Diemen

Studiebegeleider, Master klinische psychologie & Sociale psychologie
"Leerlingen verder helpen door te kijken naar hun capaciteiten en sterke eigenschappen is iets dat mij veel energie geeft. Het mooie van Fides is dat er een team van enthousiaste begeleiders klaarstaat om per leerling te bekijken wat er nodig is om verder te komen. Ik ben blij dat ik daar deel van uit mag maken!"

Nardy Grevers

Manager van de locatie Bunschoten, Orthopedagoog
"Elke leerling is uniek en elke leerling heeft zijn eigen kwaliteiten. Ik vind het een uitdaging om leerlingen hiervan bewust te maken en hen te helpen ontdekken waar hun krachten liggen. Het is mooi om het zelfvertrouwen van leerlingen te zien groeien; vertrouwen van ons (begeleiders) is belangrijk, maar vertrouwen in jezelf neem je overal mee naartoe!"

Mara van der Hoeven

Studiebegeleider, Master orthopedagogiek
"Samen met de leerling werken aan zowel korte- als langetermijndoelen, op een manier die het beste werkt voor de leerling zelf. Iedere leerling is uniek en heeft zo zijn of haar eigen voorkeuren. Ik vind het belangrijk om naar de leerling en zijn of haar voorkeuren te luisteren en zo plezier in het leren te creëren. Hierbij is ervaren van succesmomentjes voor de leerling van groot belang!"

Kris Tichelaar

Studiebegeleider, Master klinische psychologie, student PABO
"De ontwikkeling van een persoon wordt in verschillende fases op verschillende manieren beïnvloed, en iedereen is anders in zijn of haar behoeftes. Wat ik mooi vind aan Fides is dat er een veilige omgeving wordt gecreëerd waar de kinderen kunnen werken aan hun eigen ontwikkeling. Er worden vaardigheden aangeleerd (het 'leren leren') die niet alleen toepasbaar zijn op studeren zelf, maar op verschillende aspecten van het dagelijkse leven. Er kan gedacht worden aan bijvoorbeeld het leren inplannen van dagtaken, een probleem opdelen in kleine stukjes om het overzicht te bewaren, of samenwerken en goed communiceren naar anderen om zo naar een doel toe te werken. Deze combinatie van het aanleren van vaardigheden en het kunnen werken in een constructieve leeromgeving is wat Fides zo speciaal maakt"

Suzanne van Meeuwen

Studiecoach en studiebegeleider, basis kind en jeugdpsycholoog
"Het mooie aan Fides vind ik de aandacht voor het individu. De processen achter het leren zoals aandacht voor motivatie, het aanleren van leertechnieken en het bevorderen van zelfvertrouwen, krijgen juist een centrale plek. Zo is het fijn om te weten dat leerlingen hun leven lang iets kunnen hebben aan hun tijd bij Fides. "

Erik Methorst

 Begeleider exacte vakken, eerstegraads docent natuurkunde,
"Een probleem opdelen in kleinere stukjes, gestructureerd werken, overzicht houden, ergens naar toewerken.... studiebegeleiding en exacte vakken hebben erg veel raakvlakken. Naast de inhoudelijke kant, die ik met enthousiasme overbreng, vind ik het erg belangrijk dat ik leerlingen met eerder genoemde vlakken kan helpen. Het geeft me voldoening als leerlingen weer een stuk zelfverzekerder Fides uitlopen."

Barbra Wouda

Studiebegeleider, trainer Studiekeuzetraject en docent Engels
"Mijn passie? Elke dag weer het beste uit elke leerling te halen!"

Staat jouw naam hier nog niet tussen?

Maar pas jij bij Fides en Fides bij jou?
"Kijk dan bij vacatures of wij op zoek zijn naar jou!"
linkedin_icon.png

Aylon Pinto

Begeleider exacte vakken, bachelor natuurkunde
"Ik vind het geweldig om te zien hoeveel progressie leerlingen kunnen maken. Soms zijn er leerlingen die het gevoel hebben verdwaald te zijn in de stof. De uitdaging is om samen met een leerling op zoek te gaan naar de puzzelstukjes waardoor de alles op z'n plek valt en de leerling vol vertrouwen weer verder kan!"

Koen Donkers

Begeleider exacte vakken, Master natuurwetenschap en innovatiemanagement
"Door mijn kennis van exacte vakken zie ik snel waar de ontwikkelpunten liggen. Mijn doel is om door middel van kundige en enthousiaste begeleiding de leerlingen te inspireren voor de exacte vakken en daarmee het maximale uit een leerling te halen."

Marieke Vrakking

Student toegepaste psychologie
"Wat ik het leuke vindt aan Fides is dat er naar elke leerling wordt gekeken hoe die het beste kan worden begeleid en er altijd via een individueel plan wordt gewerkt om de volle potentie van leerlingen te bereiken! Wat ik het leukste vind is dat je de vooruitgang van de leerlingen ook echt kan zien!"

Bibi von Meyenfeldt

Studiebegeleider en Beeld en Brein coach, master Bouwkunde/Sociologie
"Verschillende leerlingen hebben allen een eigen aanpak. Ik vind het een mooi proces om samen te ontdekken wat deze ‘eigen-wijsheid’ is en hoe de leerling die kan inzetten. Bij Fides krijgen leerlingen de kans zichzelf op deze manier te ontwikkelen en daar draag ik graag een steentje aan bij. Als gecertificeerd Beeld en Brein coach begeleid ik leerlingen die voornamelijk in beelden denken, waardoor zij minder goed aansluiten op het taalgerichte onderwijs"

Anna Verkuijlen

Studiecoach en studiebegeleider – basispedagoog (Bsc)
"Samen zorgen de leerlingen en begeleiders bij Fides voor een positieve en ontspannen sfeer. Dit zorgt voor een krachtige leeromgeving, zowel voor de leerling als de begeleider. Mijn passie is om leerlingen te helpen hun eigen doelen te bereiken. Bij de ene leerling zal dit gemakkelijk gaan, bij de ander is er een lange weg te gaan: steeds weer een nieuwe uitdaging waar ik mijn creativiteit en enthousiasme in kwijt kan!
"

Carmen van Helvoort

Studiebegeleider, student Pedagogische Wetenschappen
"Fides biedt elke leerling de kans om zichzelf te ontplooien zoals hij of zij dat zelf prettig vindt. Als studiebegeleider is het elke keer weer een uitdaging om bij te dragen aan dit leerproces. Het mooiste hieraan is dat de leerlingen steeds meer geloven in eigen kunnen en met veel meer plezier en rust naar school en Fides gaan"

Merel Plat

Studiebegeleider, onderzoeksmaster in Kinder- en Jeugdpsychologie
"Leerlingen leren op verschillende manieren. Ik vind het leuk om samen op zoek te gaan
naar wat het beste werkt en zo het leren effectiever maar zeker ook leuker te maken!"

Romy Woldring

Studiebegeleider & studiecoach, Master ontwikkelingspsychologie
"Ik vind het fantastisch om met de leerlingen bij Fides een band op te bouwen, om te ontdekken wie zij zijn als individu, waar hun talenten en behoeften liggen en van daaruit verder te werken aan hun leerdoelen. Naast de aandacht voor het ''leren leren'' wordt er uitgebreid stilgestaan bij wie de leerling is, waar een leerling goed in is of juist tegen aan loopt en hoe dat vervolgens opgelost kan worden. Deze aanpak zorgt er voor dat het zelfvertrouwen van leerlingen groeit én ik elke dag met ontzettend veel plezier naar mijn werk ga!"

Sophie Koot

Studiebegeleider en studiecoach, Orthopedagoog (MSc)
"Bij Fides wordt er per kind gekeken naar zijn/haar onderwijsleerproces waardoor (leer)strategieën individueel kunnen worden toegepast.
Ik vind het een mooie uitdaging om te kijken vanuit welke kwaliteiten een kind kan groeien en zo de schoolgang te optimaliseren."

Remy Reurling

Studiebegeleider, Master human learning and performance
"Motivatie is de sleutel tot een goed leerproces. Gemotiveerd zijn is het halve werk! Samen met de leerling uitzoeken hoe leuk leren eigenlijk kan zijn is daarom voor mij de uitdaging. Fides biedt aan leerlingen de ruimte en aandacht die ze nodig hebben om die motivatie te vinden en met zelfvertrouwen zich te richten op de grootste kwaliteit die wij mensen bezitten: kunnen leren!"

Yukie Vivié

Studiebegeleider en studiecoach, Ontwikkelingspsycholoog (basis)
"Mijn passie is leerlingen verder helpen in het onderwijs, door samen met de leerling te kijken naar zijn of haar mogelijkheden en naar de ondersteuning die er nodig is. Ieder kind is uniek en binnen Fides is er veel ruimte voor de individualiteit van leerlingen. Het geeft mij energie om te zien hoe leerlingen zich ontwikkelen en hoe hun zelfvertrouwen groeit!"

Corina Dene van den Bedem

Studiebegeleidster, Docent Duits in opleiding
"Duits is mijn passie. Een Taal leren hoeft niet saai te zijn. Met het leren van een andere taal leer je namelijk ook de cultuur van het land.
Met een geïnteresseerde insteek naar iedere leerling probeer ik hun mijn liefde voor deze taal en de cultuur van de verschillende Duitstalige landen door te geven. Iedere stap, al is die nog zo klein, is voor mij een feest en een succes. Fides geeft de leerlingen de rust en het vertrouwen zodat ze kunnen groeien op hun eigen manier.
"

Chris de Jong

Bachelor Natuurwetenschappen & Innovatiemanagement, Bachelor Rechten, Begeleider exacte vakken
"Ik vind het prachtig om een leerling net een beetje extra bij te brengen. Om samen tot de oplossing van de som te komen, maar ook net iets meer kunnen vertellen over het vak. Op deze manier wordt de leerling gewoon enthousiaster!
"

Jetty Schmiedecke

Studiebegeleider, Master Klinische kinder- en jeugdpsychologie
"Bij Fides wordt niet alleen aandacht besteed aan het leren leren maar ook aan de omgeving. Een prettige en veilige sfeer zijn belangrijke voorwaarden voor leerlingen om zich optimaal te kunnen ontwikkelen. Per individu wordt er gekeken welke manier van leren het beste past. Deze persoonlijke, creatieve en positieve benadering bij Fides spreekt mij erg aan en ik ga dan ook altijd met veel plezier naar mijn werk! "

Ir. Job Claushuis

Huiswerkbegeleider, bijlesdocent/coach, MSc International Land & Water Management (Cum laude)
"In bijlessen en bij huiswerkbegeleiding geniet ik ervan als de leerling meer verbanden gaat leggen en het begrip groeit. Door het leggen van verbanden tussen de leerstof en bestaande kennis, wordt het bovendien makkelijker de leerstof in het geheugen naar boven te halen. Zo raakt bijvoorbeeld scheikunde vaak aan biologie of natuurkunde, terwijl bij de talen veel overlap te vinden is via de etymologie. Op deze manier wordt leerstof vaak gemakkelijker, inzichtelijker en past het in een breder plaatje, waardoor het nut van de kennis zichtbaar wordt. Wanneer de tijd het toelaat, vraag ik graag wat een leerling wil halen uit het onderwijs, waarmee de leerstof een doel gaat dienen. "

Camar Bohnen

Stagiair Toegepaste Psychologie
"Bij Fides wordt er gekeken naar waar de behoeften liggen van het individu en wordt er gekeken naar het totale plaatje van een leerling, waardoor de leerling meerdere handvatten krijgt aangeboden om het uiteindelijk zelf te kunnen, en onze hulp niet meer nodig heeft.
Dit verbetert de prestaties op school en verhoogt het zelfvertrouwen van de leerling. Dat vind ik het mooie van Fides, en ben ik blij om mijn steentje bij te kunnen dragen!
"

Marjolein van der Krogt

Sociologie (MSc) en docente geschiedenis
"“Ik vind het leuk om te zien hoe leerlingen zich ontwikkelen. Hoe ze groeien als persoon, maar ook als ze door krijgen dat iets wat zij eerst heel moeilijk vonden toch kunnen begrijpen en toepassen. Dat is een mooi moment. Bij Fides kunnen leerlingen en begeleiders werken in een goede sfeer en een prettig leerklimaat. Door de persoonlijke aandacht voor de leerlingen kan gekeken worden wat bij die leerling werkt en wat niet. Daardoor kunnen we leerlingen begeleiden naar zelfstandig leren. Want de
studievaardigheden die zij opdoen bij Fides, kunnen ze niet alleen toepassen op school, maar ook tijdens hun vervolgstudie.”"

Koen Jansen

Studiecoach, student Economie en recht
"Het geeft een enorme kick wanneer mijn leerlingen iets echt gaan begrijpen. Als leerlingen daadwerkelijk begrijpen wat ze doen en niet simpelweg een trucje herhalen, werkt dat ontzettend motiverend!"

Didy van der Lans

Studiecoach en studiebegeleider, Cultureel antropoloog en basispedagoog
"Bij Fides gaat het om meer dan alleen beter presteren op school. We willen leerlingen laten zien wat ze in hun mars hebben en ze klaarmaken om vol zelfvertrouwen, zelfstandig aan de rest van hun studieloopbaan te beginnen. Het is fantastisch om vaak onzekere leerlingen te zien groeien en bloeien!"

Maarten Rottier

Studiebegeleider/bijlesdocent: Bachelor natuurkunde. Minor wiskunde
"Mijn passie voor het helpen van leerlingen is voortgekomen uit mijn eigen ervaringen met inspirerende docenten. Te vaak worden de bèta-vakken als saai en (te) lastig ondervonden, terwijl dit onnodig is! Naast het helpen van leerlingen met de stof vind ik het fantastisch om ze wat van de diversiteit en schoonheid van de bètawetenschappen mee te geven. Ik geloof dat een enthousiastmakende aanpak de beste manier is om het resultaat te verbeteren"